Press "Enter" to skip to content

Chinese propaganda outlet pays $19 million to U.S. newspapers (including the Wall Street Journal)

(Natural News) One of China’s main propaganda outlets has paid American newspapers nearly $19 million for advertising and printing expenses over the past four years, according to documents filed with the Justice Department.

(Article by Chuck Ross republished from DailyCaller.com)

China Daily, an English-language newspaper controlled by the Chinese Communist Party, has paid more than $4.6 million to The Washington Post and nearly $6 million to The Wall Street Journal since November 2016, the records show.

Both newspapers have published paid supplements that China Daily produces called “China Watch.” The inserts are designed to look like real news articles, though they often contain a pro-Beijing spin on contemporary news events.

One insert from September 2018 touted an initiative pushed by Chinese President Xi Jinping with the headline: “Belt and Road aligns with African nations.” The same insert ran a story titled “Tariffs to take toll on U.S. homebuyers” that asserted that U.S. tariffs on Chinese lumber would raise the cost of building homes in the United States.

China Daily also paid for advertising in several other newspapers: The New York Times ($50,000), Foreign Policy ($240,000), The Des Moines Register ($34,600) and CQ-Roll Call ($76,000).

It spent a total of $11,002,628 on advertising in U.S. newspapers, and another $265,822 on advertising with Twitter.

China Daily has also paid out more than $7.6 million to newspapers and printing companies for its newspaper for U.S.-based readers, the Justice Department’s filings show.

The Los Angeles Times, The Seattle Times, The Atlanta Journal-Constitution, The Chicago Tribune, The Houston Chronicle and The Boston Globe are all listed as clients of China Daily. The Chinese outlet paid the Los Angeles Times $657,523 for printing services, according to the FARA filings.

The Justice Department has for years required China Daily to disclose its activities semi-annually under the Foreign Agents Registration Act (FARA). The most recent filing, which China Daily submitted on June 1, is the first to include detailed breakdowns of payments to American news outlets. The outlet disclosed those expenditures for the period between November 2016 and April 2020.

It is unclear if China Daily submitted the more detailed filings under pressure from the Justice Department or on its own.

“ORIGINAL CONTENT LINK”

Read more China related news

CTM Shop Ad

 

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.